Wystawa sklepowa odgrywa ogromną rolę w sukcesie finansowym sklepu. Badania wskazują, że ponad 80% ankietowanych odwiedza sklep po obejrzeniu wystawy, a prawie 25% z nich dokonuje zakupu zachęconych jej aranżacją. Stwierdzono, że w przypadku interesującej wystawy, 30% przechodniów zwraca na nią uwagę.
Informacyjna rola witryn sklepowych
Wystawa powinna informować klientów o dostępnym asortymencie, a także o aktualnych trendach panujących w danym sezonie. Również ważne jest umieszczenie informacji o ofertach i promocjach oraz planowanych nowych kolekcjach. Aby nie przytłoczyć potencjalnego klienta natłokiem informacji, należy dobrze zapanować ich dawkowanie i rozmieszczenie. Dlatego ważne jest regularne
projektowanie witryn sklepowych, aby co tydzień czy dwa przedstawiać jej nowy, aktualny obraz.
Więcej dowiesz się na –
https://www.windowstories.com.pl/.
Rola przypominająca i przekonująca witryn sklepowych
Wystawa powinna swoim wyglądem przypominać klientom o nadchodzących sezonach czy świętach. Inny motyw przewodni obowiązuje przed Bożym Narodzeniem, a inny należy przygotować na Walentynki. Zmienność i ciągłe uaktualnianie wizerunku jest istotnym elementem dbałości o zainteresowanie konsumenta. Informacja o pojawieniu się nowej kolekcji, a także o zmianie sezonu, wyprzedaży czy obniżce cen musi być dopasowana do klienta i wyjść naprzeciw jego zapotrzebowaniom.Wzrok jest jednym z doskonale rozwiniętych zmysłów człowieka. Dzięki temu odpowiednie
projektowanie witryn sklepowych może go przekonać poprzez właściwe przygotowanie aranżacji, ułożenie przedmiotów, ruch, światło, kolor, jakie znajdą się na wystawie, że właśnie ten sklep ma najlepszy dla niego asortyment i że warto do niego wejść.