Audyt stron internetowych – czy jest mi to potrzebne?
27 sierpnia 2016Twoja strona powstała w jakimś celu. Czy to cel sprzedażowy, czy chęć przyciągnięcia jak największej liczby użytkowników na stronę, a może masz aplikację, do której kieruje twoja witryna.? Jedno jest pewne – musi spełniać swoje zadanie. W tym celu powstał audyt stron internetowych. Możesz wykonać go samemu, ale dobrze dać zrobić go komuś, kto ma świeże spojrzenie. Audyt wbrew pozorom nie musi dotyczyć tylko twojej witryny, możesz zrobić go także konkurencji, aby przeanalizować ich mocne i słabe strony, które wykorzystasz w swojej kampanii marketingowej.
Rodzaje audytu stron internetowych?
Jest kilka rodzajów audytu na stronie, które możesz wykonać sam lub zlecić doświadczonej firmie zajmującej się tym:
• audyt SEO – czyli analiza słów kluczowych, których używasz na stronie i ewentualne poprawienie ich na te, które przyniosą ci większy ruch na stronę.
• audyt UX (user experience) – bardzo ważny audyt, który bada doświadczenie użytkownika korzystającego z twojej witryny. Możesz dowiedzieć się, czy łatwo jest mu znaleźć ważne informacje, czy okienko z zapisem do newslettera jest widoczne, a jeśli nie to gdzie najlepiej je umieścić i wiele więcej. Tak naprawdę audyt stron internetowych pod względem UX jest bardzo obszerny i jest tu ogrom możliwości w zależności, jaki cel ma twoja strona.
• audyt bezpieczeństwa – ten najlepiej zlecić wyspecjalizowanej firmie, która zajmie się tym
• audyt szybkości witryny
Jakie wykorzystać możliwości audytu?
Oczywiście sam audyt stron internetowych nic ci nie da, dopóki nie wdrożysz wyciągniętych z niego wniosków w swojej witrynie. Jeśli wszystko miałeś dobrze to albo audyt nie był przeprowadzony dokładnie, albo naprawdę masz sprawnie działającą stronę i gratuluje ci z całego serca. Przeważnie coś jednak trzeba zmienić, więc krok po kroku wdrażaj zapisane wskazówki, a przekonasz się, że było warto.