Po co robić audyt stron WWW?

Po co robić audyt stron WWW?

13 sierpnia 2020 Wyłącz przez Jakub

Marketing jest w dzisiejszych czasach jednym z ważniejszych elementów decydujących o sukcesie firmy na rynku. Regularne pozyskiwanie klientów, które zapewni przedsiębiorstwu stałe przychody, jest kluczowe dla istnienia firmy w dłuższej perspektywie. Audyty stron WWW są jedną z czynności, które mogą znacznie przyczynić się do dotarcia, do coraz szerszej grupy klientów. Firmowe witryny, które nie są odpowiednio pozycjonowane, a ponadto są zrobione niezgodnie ze standardami wypracowanymi przez specjalistów od marketingu, zazwyczaj charakteryzują się stosunkowo niskim poziomem sprzedaży.

Ile można zyskać?

Prawidłowo przeprowadzony audyty stron internetowych może zwiększyć jej oglądalność nawet kilkudziesięciokrotnie. Jeśli strona nigdy nie była pozycjonowana, to standardem jest osiągnięcie wzrostu rzędu kilkudziesięciu procent, a nierzadko też ilość odwiedzić wzrasta kilkukrotnie. Po audycie strony i prawidłowym wdrożeniu wytycznych można więc stosunkowo niewielkim kosztem uzyskać dostęp do nowych rzesz osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy.

Jak zmieni się strona po wdrożeniu wytycznych z audytu?

Osoby bojące się, że ich strona firmowa całkowicie zmieni wygląd po wdrożeniu wytycznych z audytu, nie powinny się tego obawiać. Co prawda jednym z elementów kompleksowego audytu strony jest sprawdzenie poprawności jej kodu, jednak wszelkie poprawki rzadko kiedy dotyczą samego wyglądu strony. To oznacza, że wizualnie strona będzie wyglądać tak samo, albo bardzo podobnie. Zmianie może ulec nieco tekst zawarty na stronie. Trzeba go zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek, co oznacza konieczność przeredagowania treści, takich jak oferta firmowa lub sam opis działalności firmy. Zmiany jednak nie dotyczą aspektów merytorycznych, więc sama treść strony pozostaje niezmienna. Teksty są jedynie inaczej napisane. Zazwyczaj sprowadza się to do zmiany słownictwa tak, by witryna zawierała odpowiednie słowa kluczowe, na które strona firmowa ma być pozycjonowana.