Peter Mensch, manager Metalliki, w nowej dokumentalnej serii Hits, Hype & Hustle: An Insider’s Guide to the Music Business realizowanej przez BBC wyjaśnił, w jaki sposób w ostatnich latach zwiększył ceny biletów na koncerty Metalliki o 300%, nie denerwując przy tym fanów.

Wspomniał pojawienie się Napstera i to, w jaki sposób inne serwisy tego typu dramatycznie wpłynęły na sprzedaż muzyki, zmuszając artystów do intensywnego koncertowania, po czym dodał:

Popyt wystrzelił w górę, a ceny biletów wkrótce podążyły za nim. Nie nagraliśmy płyty od lat. To właśnie robimy – gramy naprzeciw naszych fanów. Rockowe zespoły zawsze musiały dostarczać fanom muzykę na żywo. Przeprowadziliśmy nieco testów w ostatnich paru latach. Zdaliśmy sobie sprawę, że górna cena za bilet na Metallicę może być znacznie wyższa niż kiedyś i taką cenę teraz wołamy – i nie było z tego powodu żadnego oporu ze strony publiki… Ta zmiana w cenie biletu zmieniła dla nas wszystko.

Miesiąc temu w wywiadzie dla Music Week podsumował ów „popyt” na ostatni album Metalliki i jej trasę po USA wcześniejszą „nieobecnością” zespołu:

Nie wydali albumu przez 8 lat, po czym wypuścili muzykę wysokiej jakości i wyjechali grać jakościowe koncerty… w Ameryce właśnie zakończyli absolutnie wyprzedaną trasę stadionową, jakiej nie grali od 8 lat.

Była to 5. największa trasa 2017 r. – sprzedano 1.5 mln biletów, które przyniosły przychód $153 mln.

peter mensch

1 Comment Manager Metalliki: jak w parę lat zwiększyć ceny biletów o 300% bez wkurzania fanów

Napisz, co o tym myślisz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *