W nowym odcinku podcastu Let There Be Talk legendarny perkusista, Gene Hoglan (Dark Angel, Death, Testament, Strapping Your Lad, Fear Factory, etc.), opowiada o ewolucji gry na podwójnej stopie.

Gdy gospodarz programu wspomniał, że użycie przez Larsa Ulricha mocno wyeksponowanej w miksie, podwójnej stopy granej w 6/4 wespół ze ścianą gitar w „One” przedefiniowało stosowanie podwójnej stopy w metalu, Gene miał coś na ten temat do powiedzenia:

Powiem ci wprost, że ten fragment pochodzi z utworu Dark Angel. Konkretnie z „Darkness Descends.” [tytułowy utwór otwierający ich album z 1986 r. – przyp. red.]. To dobrze znany w środowisku fakt, że zaraz po tym jak Metallica wydala „One”, rozdzwonił mi się telefon i ludzie mówili, „Wiesz, że ci goście z ciebie zrzynają?”

Na jednej z tras był z nami „Big” Mick [dźwiękowiec Metalliki – przyp. red.]. Metallica miała wtedy dostać Grammy [za „One”], ale nie było to jeszcze oficjalnie ogłoszone. Żartowałem wtedy, „Jeśli wygrają Grammy, to ich pozwę.” Najzupełniej żartowałem. Ale Mick powiedział mi wtedy, „Powinieneś. Pewnie dadzą ci $100 tysięcy, żebyś się zamknął.” Ja na to, „Nie zamierzam zostać metalowym wyrzutkiem pozywając Metallicę. Ich riffy kradną WSZYSCY.”

Gene dodał także, że nigdy nie poruszył tej sprawy z Larsem Ulrichem, mimo że jako członek Fear Factory koncertował później z Metallicą.

Zapytany, czy jego zdaniem „One” wzorowane było na „Darkness Descends” tylko w sekcji perkusyjnej, czy ogólnie w „części muzycznej”, Hoglan odpowiedział:

We wszystkim. W partii perkusyjnej przede wszystkim. I dlatego wydało mi się to zabawne. Pierwsze ich słowo, jakie pada w tej części, to „Darkness…”. A wzięli to prosto z „Darkness Descends”, utworu otwierającego nasz album. Więc jak tylko tego posłuchasz, to to wyłapiesz.

Posłuchajcie zatem porównania obu fragmentów i oceńcie sami:

Napisz, co o tym myślisz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *